niedziela, 24 maja 2015

Trochę mniej niezdrowe przekąski

W temacie smakołyków jestem chyba ekspertem. Gdy jeszcze mogłam jeść czekoladę, potrafiłam zjadać jedną dziennie - przeważnie w ramach pocieszenia - a to że muszę się uczyć analizy matematycznej, a to że muszę zrobić jakiś projekt, a to że jest mi smutno i tak dalej. Myślę, że niejedna dziewczyna to zna;) Gdy zauważyłam, jak bardzo szkodzi mi czekolada, przerzuciłam się na ciasteczka, lody, mleczne desery... A teraz jestem na diecie bez mleka i pszenicy. I jak tu żyć? Nadal miewam napady nastroju pt. "muszę zjeść coś niezdrowego!". Może pora wybrać się na jakąś hipnozę, żeby wbili mi do głowy, że "jabłka są niezdrowe"?;)

Na szczęście zostały jeszcze galaretki, żelki, kukurydziane chrupki (tych akurat nie lubię) i... prażynki! 
Z prażynek "nadaje się" tylko jedna ich wersja - prażynki solone, firmy Intersnack. Inne mają glutaminiany sodu i inne dziadostwo. Te "tylko" masę tłuszczu (olej palmowy, skrobia ziemniaczana, grysik ziemniaczany i sól).



Niezły skład mają jeszcze kukurydziane chrupki orzechowe Bingo firmy Otmuchów (http://czytamyetykiety.pl/products/chrupki-bingo/), lecz uwaga! Zawierają orzechy arachidowe. 
 
Co na słodko? Może żelki, np. biedronkowe Ssyki, produkowane przez Otmuchów. W składzie niby nic takiego, czy na pewno?
  • Jako barwnik: E141 (syntetyczny chlorofil) - wierzę, że OK. 
  • Wosk carnauba, E903 - ten sam, którym poleruje się samochody;) "Jest on uznany z substancję nieszkodliwą i bezpieczną. W nadmiernych ilościach może wywoływać alergię." http://www.ciam.pl/skladnik-e903
  • Wosk pszczeli, E901 - również jest raczej składnikiem kosmetyków. Może uczulać. ("Wosk pszczeli zaliczany jest do substancji nieszkodliwych. Może on jednak wywoływać reakcję alergiczną i kontaktowe zapalenie skóry.http://www.niam.pl/pl/produkty/3646-e901_wosk_pszczeli_bialy_i_zolty). Niby wosk, niby pszczeli, ale założę się, że chodzi raczej o wosk wytwarzany przemysłowo - bo nie chce mi się wierzyć, że do głupich, tanich żelek stosuje się wosk od pszczelarzy. ("Syntetyczny wosk pszczeli jest wysoce rafinowanym produktem ropy naftowej." - http://pl.wikipedia.org/wiki/Wosk_pszczeli).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz