sobota, 23 maja 2015

Torcik galaretkowy

Długo szukałam przepisu na ciasto bezglutenowe i bezmleczne, niestety żadne nie wydało mi się wystarczająco proste;) Ostatecznie zdecydowałam się na warstwowy torcik z galaretki. Jest banalny w wykonaniu, ale nieco czasochłonny (trzeba czekać na stężenie kolejnych warstw). Dodałam owoce - plastry ananasa, kawałki mandarynki i cząstki granatu - są o tyle fajne, że nie opadają na dno, część z nich "unosi się" na różnych wysokościach galaretki. Na dno (lub raczej - do górnej warstwy) można dodać biszkopty (ja akurat ich nie jadłam) lub bezglutenowe ciasteczka.


Starałam się wybrać takie galaretki, które nie będą zawierać szkodliwych barwników (np. czerwieni koszenilowej). Teoretycznie te barwniki są OK...:

  • Galaretka czerwona - dr Oetker. Skład: cukier, żelatyna, kwas cytrynowy, ekstrakt z czarnej marchwi i hibiskusa, aromat, barwnik - karoteny. E-160. Z pobieżnego przejrzenia sieci wynika, że jest to barwnik naturalny. Pytanie, którą opcję E-160 tu zastosowano (są a-f), bo np. "Barwnik E160b (...) może spowodować alergie i egzemę." (za: http://www.food-info.net/pl/e/e160b.htm)
  • Galaretka zielona - Gellwe. Skład: cukier, żelatyna, kwas cytrynowy, aromat, barwniki: kurkumina, kompleksy miedziowe chlorofili i chlorofilin. E-141. Z pobieżnego przejrzenia sieci wynika, że barwnik ten to syntetycznie uzyskiwany chlorofil (chlorofil, wiadomo, występuje w roślinach). 
  • Galaretka żółta - Winiary. Skład: cukier, żelatyna, kwas cytrynowy, aromat, barwnik: kurkumina. E-100. Z pobieżnego przejrzenia sieci wynika, że kurkumina to syntetycznie oczyszczona kurkuma, która jest naturalnym barwnikiem (curry).
Koszt:
galaretka 1,35
galaretka 1,45
galaretka 0,98
1 granat 6,99
ananas w puszce 3,49
mandarynka w puszce 3,29
okrągłe biszkopty 2,99
Suma 20,54

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz