czwartek, 23 kwietnia 2015

Hello world!

Cześć!
Założyłam bloga (nie wiem, który to już w mojej historii;)), aby towarzyszył mi w mojej drodze do zdrowego życia.

Mam AZS - atopowe zapalenie skóry. Poza tym mam milion innych i o wiele ciekawszych rzeczy (na przykład kilka fajnych rowerów:)), ale na łamach tego bloga będę się koncentrować raczej na aspektach zdrowia, kuchni i postępów w leczeniu tej dziwnej choroby. Chociaż o rowerach też pewnie napiszę:)

O AZS przeczytałam kiedyś inny fajny cytat (na Sio AZS-ie!): "To nie jest wirus ani bakteria. To AZS. To Twój nowy styl życia, który wywróci Twój Świat do góry nogami". Ciężko się z tym cytatem nie zgodzić, zwłaszcza po lekturze n-tej strony, poświęconej temuż tematowi...

Tak w ogóle to nie znoszę ani gotować, ani się kremować (większość życia spędziłam o mydle, szamponie, dezodorancie i paście do zębów w roli kompletu moich kosmetyków - do dziś pamiętam zdziwienie znajomej, która zaczęła wypytywać mnie, jakiż to kosmetyków używam, że mam taką ładną cerę...), no i nie jestem eko-oszołomem.

Ładne kwiatki z tym azs...
Coś więcej o mnie? Nie jestem lekarzem ani nawet dietetykiem. Całe życie stroniłam od "obrzydliwej" biologii/chemii, pozbawiając się niestety wiedzy, która pozwoliłaby mi chociaż w minimalnym stopniu weryfikować zdrowotne "mądrości". Staram się jednak myśleć krytycznie i sceptycznie podchodzić do nowych informacji. We wpisach będę starała się wyraźnie zaznaczać, które teorie sprawdziłam na sobie, a które są tylko hipotezami.

Ale do rzeczy.
Jakie są cele mojego bloga?
  • Zapis w jednym miejscu historii mojej choroby. Może uda mi się pochwalić jakimś sukcesem, co przyda się może jeszcze komuś. 
  • Gromadzenie w jednym miejscu różnych informacji. W sieci jest naprawdę mnóstwo "złotych porad", najczęściej kompletnie ze sobą sprzecznych. Chciałabym przetestować co sensowniejsze z nich, ale pamięć moja nie jest idealna i o wielu rzeczach zapominam, np. o:
    • różnych teoriach dotyczących leczenia
    • polecanych kosmetykach
    • rekomendowanych lekarzach
    • linkach do ciekawych miejsc w sieci
    • przepisach przydatnych w diecie eliminacyjnej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz